Wednesday 12 September 2007

You know the Arctic Monkeys?

Gisteren geprobeerd zoveel mogelijk informatie te verkrijgen over het langer in Kent blijven en hopelijk kan ik ook het vak Documentary Film volgen. Zou leuk zijn, want Clemente, Alice en Nicholas volgen het vak ook. De dagen hier zitten zo vol. En het gaat allemaal zo snel. Gisteren hadden we best lang les. De essays die we moesten schrijven van tevoren had Jane nagekeken en op een lijst met mogelijke fouten kon je aangeven welke fouten jij had gemaakt. Beetje erg is wel dat we 'huiswerk' hadden opgegeven, je moest een kleine oefening maken, maar iedereen is het vergeten. Het is net kwart over 7 geweest en ik dacht ik ga even wat Iron & Wine luisteren en iets typen. Maar bij het ontbijt gaan we de opdracht snel nog even maken. Maar het komt allemaal wel goed hoor, geen zorgen. Gisteren voor het grote deel opgetrokken met Clement en Tania. Tania is ook Frans, 19, en sinds gisteren ken ik haar ook veel beter. We hadden nog espresso gedronken bij de bieb, want ze zeiden dat het daar lekker was, maar het was een hele sterke en Tania had nog een dubbele ook. We hebben toen we mochten lunchen gewoon bij de dining hall gegeten van Rutherford. Alice zat ook bij ons aan tafel. Nou, ik dus eerder tijdens de les vragen naar wat voor muziek Clemente en Tania luisteren. Tania zei een beetje van alles en Clemente meer electro. Maar ik dus vragen: Do you Know Arctic Monkeys?! En zij dus van nee. En ik WAT?! Ik dacht die kent iedereen wel. Dus tijdens de lunch snel laten horen. Clemente herkende het uiteindelijk wel. Maar gisteren zijn we dus weer naar het centrum van Canterbury geweest gegeten en wat gedronken. En op een gegeven moment dus vragen aan Alice ken je Arctic Monkeys, maar nee. Gelukkig Anne kende ze wel. Maar ja, misschien zijn ze in Nederland populairder? Maar toen even later voreg ik het aan Marion: Do you know Arctic Monkeys?! En na paar keer herhalen was het jaaaaa! En ook Maximo Park en Arcade Fire die Clemente gelukkig ook nog kent. En toen zei ik van Feist, Feist? En Tania dus van Feist: F-E-I-S-T? En ik zo JAA! En zei ook van ja ja ja! Eindelijk, want Tania kende niks bij naam, dus zij eidnelijk ook blij. Dus ik zo van Gatekeeper enzo, en zei jaja. Enz e had ook heel lang fluit gespeeld en zit op de uni in Nice. En afgelopen zomer was er veel regen waar zij vandaan komt terwijl het normaal lekekr warm is. Had trouwens gisteren nog even flink gesproken met Anne, dus m'n Nederlands was weer even terug. Ik spreek op dit moment het meest Engels natuurlijk en daarna Frans. m'n Frans is echt nog goed. Ik had geen idee en hoe meer ik het spreek hoe meer ik me herinner. Toen ik eergisteren dus aan Marion en clemente m'n Frans liet horen door gewoon even die standaardzinnetjes op te zeggen als je jezelf introduceert waren ze helemaal onder de indruk. Echt geinig. Maar het is ook wel makkelijk, wnat soms kennen zij een Frans woord niet in het Engels, maar omdat ik dan het Frans woord ken, kan ik dus de Engelse vertaling geven, want ik weet het meestal wel. Gisteravond waren we uiteindelijk nog de laatsten in de pub. Een aantal wilden al naar 'huis', maar ik wilde blijven net als een aantal anderen. Uiteindelijk waren Tania, Marion, clemente, Jan, Cire en Magali. Magali is ook Frans, maar haar ouders hebben hele tijd in belgie gewoond dus zij spreken naast frans ook Vlaams. Joseph uit Belgie kon zelf ook nog wat Vlaams, vet geinig om hem Vlaams/Nl te horen, spreken. Maar hij heeft het verder niet geleerd, want hij vindt het geen mooie taal dus hij blijft bij het Frans. Maar in die laatste pub werd ons plots aan de bar toen we drinken gingen halen gevraagd om ID, en Clemente en ik hadden niet bij ons. Toen wij daar stodnen stodnen Magali en Marion er ook, maar zij hadden wel. En eigenlijk mochten mensen jonger dan 18 helemaal de pub niet in. Maar ik ben natuurlijk al 20 en clemente is 21, maar ja geen ID. Maar wij dachten laat maar zitten we gaan gewoon terug en blijven geowon bij de groep zitten en hebben Jan en Tania een biertje voor ons laten bestellen. En uiteindelijk is niemand meer gekomen om ons er uit te kicken. Op de weg terug nog druk met Marion en Clemente gesproken over David Lynch en Kim-Ku Duk etc. Marion doet geschiedenis, maar zij heeft ook een heleboel coole films gezien. Want in la France hebben ze Arte een zender waar ze dus van die kleinne films draaien,w aaronder blijkbaar Gerry van Gus van sant. Maar de 20e is er een gratis voorstelling van de simpsons film. Ik had het al eerder gezegd tegen alice want zij vind ze heel leuk en in italie was ie nog niet uit. Alleen haar Engels is waarschijnlijk niet genoeg evrtelde ze, om m in t engels te zien. want waarschijnlijk is er geen Engelse ondertiteling ter ondersteuning. Mara misschien dat we nog wel zullen gaan. Mara clemente z'n engels zegt ie zelf is ook niet zo goed, maar volges mij valt het best wel mee. Maar goed ik moet douchen en ontbijten.
Au Revoir.

4 comments:

Feroz said...

Hey broer! Lache joh zo'n blog. Kunnen we een beetje lezen hoe het je daar vergaat in Engeland. Zo te zien vermaak je je daar prima, maar ik had bijna niet anders verwacht van je. Maar ik weet ook nog steeds niet wie de Arctic Monkeys zijn hoor, maar dat maakt niet uit toch? ;-) Trouwens, de nieuwe Kanye is echt vet. Fiddy kan zijn microfoon opbergen...

Ik ga je die bestanden proberen toe te sturen. Zijn wel groot, maar ik bedenk wel wat, broer. We mailen!

Dikke knuffel van moeders, papa en van mij!

susy said...

Hoi Daan,
Leuk te horen van al die ontmoetingen met je mede-studenten.
Als je kan regelen dit collegejaar daar te volgen is het prima. Dan kom je in dec.terug (kerstvakantie) en ga je in januari weer daar naar toe. Als je maar je vakken kan volgen, die hier ook goed gekeurd worden.
groetjes, moomin

Unknown said...

Hoi Danilo,

Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat(lekker uitgebreid)
Zo te lezen heb je het naar je zin;-)

Artic Monkeys??? never heard of it;-)

Have fun en blijf schrijven.

kusjes

Audrey

Unknown said...

Hoi Danilo,
Wat leuk om dit allemaal te mogen lezen! Leuk hoor de studie in Engeland te kunnen volgen.!
Niet echt cool dat ze Artic Monkeys niet kennen daar!
Ma ik ook eigenlijk niet, ma das ook logisch op mijn leeftijd!
Ma Kanye ken ik weer wel, dus hoe zit 't nou met die Monkeys?
Hou je taai, zet 'em op en zoals je moeder zegt , kijk of je langer daar kunt blijven studeren en je vakken goedgekeurd worden hier!
Komt je sowieso altijd van pas en ten goede een tijdje buiten nederland te hebben gewoond, gestudeerd en/of gewerkt!

Ook van mij een dikke knuffel!!
Theo